Kyodai Mahjongg

News board => Releases => Topic started by: Nao on May 27, 2002, 00:00:00



Title: New release: Kyodai Mahjongg 18.75
Post by: Nao on May 27, 2002, 00:00:00
 
  • [Language] New translations : Latvian, by Mix de Rax, and Basque, by Adei Alonso. I didn't even know these languages existed in the first place ! ;-)
  • [Language] Updated translations : Finnish, Hungarian (rules), Romanian, Greek, Swedish, Ukrainian and Polish. Also updated English and French menu help files (a few options were left out, some dating from v16.00 ! Oops ! ;-))
  • [Background] New background : Blue Black, by Arewan. I didn't think such a quick fix could produce such good results in 32-bit mode :-)
  • [Tileset] New tileset : Tribal, by Adam Lindberg.
  • [Cool] Managed to stabilize a very low polygon count version of the Realistic Tiles.
  • [Cool] Also managed to remove the delay when switching between the Realistic Tiles options.
  • [Cool] Added improvements from Kyodai 3D's menu system to Kyodai 2D's menus.
  • [Cool] Added the (often asked !) ability to disable stacked matching tiles (just refer to the Menu help file, in the Configuration section).
  • [Fix] Switched Kyodai 2D's timer system to a threaded system, hoping to get rid of a speed issue I was only able to reproduce once.
  • [Fix] Fixed various Access Violation issues that happened for example when switching resolutions while playing Kyodai (you'll still have to press Escape to exit and restart, though !) and clicking on a web link in the About box while in fullscreen mode.
  • [Fix] Mouse movements out of the playing field (menu, toolbar, ...) are now taken into account for the Contemplation mode. Small detail but I like it.
  • [Fix] Fixed a rare but frustrating bug : after playing a Rivers game, and launching some specific layouts, you would be unable to finish the game because some tile would refuse to be selected.
  • [Fix] Fixed a minor glitch in the back of Realistic Tiles.
  • [Fix] Fixed invisible borders in Small Tileset games when Realistic Tiles are enabled.
  • [Fix] Fixed "Normal" button for Hashira in the Game Selector so that it doesn't set the default starting level to 2 anymore. Use the level button to set your starting level.

(French)
  • [Langues] Nouvelles traductions : Lettonien, par Mix de Rax, et Basque, par Adei Alonso. Je ne savais même pas que ces langues existaient ! ;-)
  • [Langues] Mises à jour de traductions : Finlandais, Hongrois (règles), Roumain, Grec, Suédois, Ukrainien and Polonais.  Egalement une mise à jour du menu dans les versions anglaises et françaises (certaines options dataient de la v16.00 ! Oups ! ;-))
  • [Fonds d'écran] Nouveau fond d'écran : Blue Black, par Valentine. Je ne pensais pas qu'un fond d'écran aussi basique pouvait donner de si bons résultats en mode 32 bits :-)
  • [Tileset] Nouveau tileset : Tribal, par Adam Lindberg.
  • [Nouveau] Version plus rapide des tiles réalistes (moins de polygones).
  • [Nouveau] Délai supprimé lorsqu'on sélectionne l'option Tiles Réalistes.
  • [Nouveau] Améliorations du menu Kyodai 2D.
  • [Nouveau] Ajout d'une option permettant d'empêcher des tiles identiques d'être l'une sur l'autre (pour plus de détails, allez dans les fichiers d'aide, section Configuration).
  • [Correction] Kyodai 2D passe d'un système de timer à un système threaded. Avec un peu de chance, ça corrigera un problème de lenteur que je n'ai pu reproduire qu'une seule fois.
  • [Correction] De divers problèmes d'Access Violation qui apparaissaient, par exemple, lorsqu'on changeait de résolution pendant une partie (enfin, ça ne signifie pas que vous ne devez plus quitter le jeu et le relancer pour qu'on la prenne en compte !) ou lorsqu'on cliquait sur un lien Internet dans la fenêtre A propos en mode plein écran.
  • [Correction]  Les mouvements de la souris hors du plateau de jeu sont maintenant prises en compte dans le mode Contemplation. Petit détails, mais je l'aime bien.
  • [Correction] D'un bug rare, mais frustrant : après une partie de Rivers, si on lance certains layouts en particulier, vous ne pouviez pas finir le jeu car certaines tiles ne pouvaient pas être sélectionnées.
  • [Correction] D'un problème mineur au dos des Tiles réalistes.
  • [Correction] Des bords invisibles dans les jeux Petits Tilesets lorsque les Tiles réalistes étaient activées.
  • [Correction] Du bouton "Normal" pour Hashira, dans le Sélecteur de jeu, pour ne pas qu'il lance par défaut le niveau 2. Utilisez le bouton de niveau pour choisir votre niveau de départ.