Hi there! This is the longest time I spent without posting on the main page, but I still managed to post two thousand messages this year on the registered users forum. It's grown into a damn fine community that I'm really proud of. The homepage received its 10-millionth visitor a few hours ago! That's a long way from our first million visits, in early 2000. So what's up about KMJ? Oooh, it's starting to smell like vaporware isn't it? Don't worry, I'm still working on it, now targeting a Christmas release for the next version, while v20.00 beta 3 was made available to registered users last summer.
Since then, I've mostly been working on the website itself, improving the forum, the design and the upload system. I've recently added support for (multiple) categories, which were much needed to allow for easier sorting of the hundreds of backgrounds, tilesets and layouts that have been uploaded so far. There's a lot yet to come. Maybe even a port of a certain software for a certain other kind of Windows operating system...
The rest of my time has been used up by a bit less geekiness and much, much more real life than usual. Things are looking good on this side and I'm glad to say that if I haven't been around here much lately, it's because I'm out there, busy with... happiness. But fear not, as I'm back in the saddle and ready to kick butt
(French) Bonjour à vous... J'ai encore battu mon record de silence ici, mais j'ai tout de même posté 2000 messages sur le forum des utilisateurs enregistrés depuis janvier ! C'est devenu une belle communauté (principalement anglophone) dont je suis très fier. La page d'accueil du site a reçu sa dix millionnième visite cette nuit. On est loin du "petit" cap du million de visiteurs de début 2000 ! A part ça, quoi de neuf sur KMJ ? Il est toujours en développement, je prévois maintenant une sortie pour Noël. La beta 3 a été bien accueillie par les utilisateurs enregistrés sur le forum l'été dernier.
Ces derniers temps j'ai surtout travaillé sur l'amélioration du site : design, forum, téléchargements... Récemment j'ai ajouté le support des catégories multiples, pour permettre un classement aisé et une navigation plus rapide dans les centaines de fichiers disponibles dans la section du site réservée aux utilisateurs enregistrés. En travaux également, un portage d'un certain jeu sous un autre système Windows...
Le reste de mon temps se partage entre un peu moins de geek-attitude et un peu plus de "vie réelle". En gros, si vous ne me voyez pas dans les environs, c'est sans doute que je suis ailleurs en train de profiter de la vie. Mais ne vous inquiétez pas, je serai de retour bien assez tôt et je peux encore botter des fesses de programmeur, même à mon âge avancé !